Ferrari revine asupra uneia dintre cele mai controversate decizii din ultimii ani: omniprezența comenzilor tactile pe volan.
Marca cu calul cabrat oferă acum clienților săi o soluție practică și compatibilă cu trecutul: înlocuirea comenzilor tactile cu butoane fizice reale.
Revenirea la bunul simț
Este o mică revoluție, sau mai degrabă o contrarevoluție. De la apariția modelelor precum SF90 Stradale, 296 GTB și 12Cilindri, Ferrari a mizat pe o interfață ultramodernă: comenzi tactile pe volan, presupuse a îmbunătăți ergonomia și rapiditatea execuției. Dar, în realitate, mulți șoferi s-au plâns de o experiență frustrantă, în care o simplă atingere activa funcții nedorite, precum controlul vitezei de croazieră sau meniul de navigație. Ferrari a încercat chiar să limiteze daunele dezactivând aceste suprafețe tactile după zece secunde de inactivitate.
O nouă opțiune disponibilă pentru multe modele
Cu ocazia prezentării Ferrari Amalfi, Ferrari a anunțat oficial că va reveni la butoanele fizice pe volan. Dar vestea bună este că această îmbunătățire nu este destinată doar primilor cumpărători. Gianmaria Fulgenzi, responsabil cu dezvoltarea produselor, a confirmat că proprietarii mai multor modele recente (296 GTB, Purosangue, SF90, 12Cilindri) vor putea echipa vehiculele lor cu acest nou volan „de școală veche”.
„Da, îl puteți avea”, a declarat pentru TopGear. Mai mult decât atât, nu este necesară înlocuirea întregului volan, ci doar a cubului central. Operațiunea poate fi efectuată la orice dealer Ferrari, fără a fi necesară returnarea vehiculului la Maranello. Pentru validarea actualizării este necesară doar o simplă probă de conducere.
O rentabilitate dictată de clienți
Enrico Galliera, director de marketing al Ferrari, a recunoscut că marca a fost prea ambițioasă cu interfața tactilă. Obiectivul inițial, în special pentru SF90, era de a crea o experiență de conducere la fel de puternică ca și electronica de bord. Dar, în dorința de a optimiza totul, Ferrari a neglijat un element fundamental: intuiția.
„Filozofia noastră este: mâinile pe volan, ochii pe șosea.
Dar ne-am dat seama că ochii rămâneau prea mult timp pe volan”, a recunoscut el. Ferrari a ascultat clienții și a decis să revină la elementele de bază.
Șeful departamentului de design, Flavio Manzoni, a susținut această evoluție. Mare adept al minimalismului, el ne-a reamintit că frumusețea rezidă în simplitate. Și se pare că Ferrari a găsit în sfârșit echilibrul perfect între modernitate și ușurința utilizării.