Și-a construit propriul Lamborghini telecomandat, cu un motor V12: o adevărată supermașină în miniatură!

Un Lamborghini? În miniatură? Da. Cu telecomandă? Desigur.

Dar ceea ce face acest proiect atât de impresionant este inima sa: un motor V12 în miniatură, real și complet funcțional. Nu este vorba de un model de expoziție, ci de o mașină radiocomandată construită manual, cu o mecanică complexă și un nivel de finisare care se apropie de ingineria auto la scară redusă.

Un motor V12 în miniatură care funcționează ca unul real.

Totul începe cu motorul, care adăpostește arborele cotit perfect echilibrat. Urmează pistoanele și bielele, lubrifiate și reglate cu precizie chirurgicală. Toate componentele sunt funcționale: segmente, bolțuri, supape, arbori cu came, volane și chiar bujii în miniatură capabile să emită o scânteie reală.

Totul este realizat manual: aplicarea garniturii motorului, sincronizarea trenului de supape totul cu un nivel de detaliu demn de un motor de mașină în mărime naturală.

Ca într-un supercar autentic, există un sistem de carburare, un circuit de ulei, un motor de pornire, un sistem complet de aprindere conectat la un ECU miniatural și chiar un radiator pentru a răci căldura V12. Da, se încălzește cu adevărat!

Cutie de viteze internă

Nu există motor V12 fără cutie de viteze. Designerul a proiectat și o transmisie personalizată, completă cu ambreiaj, totul ajustat la milimetru. A fost integrat chiar și un servomotor de schimbare a vitezelor pentru a simula schimbările reale de viteze.

Sistemul de evacuare complet sudat include colectoare imprimate 3D, amortizoare de zgomot și țevi de eșapament sudate manual. Rezultatul? O linie care reproduce fidel vibrațiile unui motor V12, la scara 1/10.

Și-a construit propriul Lamborghini telecomandat, cu un motor V12: o adevărată supermașină în miniatură!

Șasiu rigid, suspensie, roți

Șasiul nu este mai prejos: sudat cu piese metalice tăiate cu precizie, acesta găzduiește un sistem de suspensie autentic, cu diferențial și amortizoare.

A fost adăugat și un sistem de frânare, cu discuri, plăcuțe și etriere miniaturale, activate de un servomotor specific pentru o decelerare controlată.

Punerea în funcțiune și testul final: funcționează!

Odată asamblat, designerul adaugă lichidele necesare: ulei de motor, lichid de răcire, benzină și apoi conectează două baterii cu litiu pentru a porni totul. Motorul pornește cu un ruget în miniatură, iar Lamborghini-ul radiocomandat conduce cu adevărat, propulsat de propriul motor cu combustie V12.

Acest proiect este o adevărată performanță inginerească, realizată la scară redusă, dar cu cerințele mecanicii unui automobil la scară reală. Un adevărat supercar, în miniatură! Toate etapele sunt detaliate în videoclipul de 20 de minute de mai jos.

House Cadouri si Decoratiuni